X

بلاگ مدیا ونچر

rss

به بلاگ مدیا ونچر خوش آمدید. در این بلاگ مطالب مفید و آموزشی در رابطه با سرمایه گذاری خطرپذیر در حوزه رسانه منتشر می گردد.

artc1.PNG

تعاریف زیادی در مورد کارآفرینان سازمانی وجود دارد. تیم‌های بسیار ارزشمندی که به‌خوبی آموختند، اصول مهم کارآفرینی را در نقش‌های سازمانی‌شان، اعمال کنند. آنها در سازمان‌ها کار می‌کنند. ریسک‌های کسب و کار را می‌پذیرند و با اینکه خود صاحب کسب و کار نیستند، درست مثل مالک کسب و کار فکر و عمل می‌کنند.
کارآفرینان سازمانی موفق، ویژگی‌های شخصیتی خاصی دارند که در این مطلب به ۴ مورد از آنها اشاره می‌کنیم:
۱.معیار کارآفرینان سازمانی «پول» نیست:
کارآفرینان درون سازمانی قطعا به ارزش و اهمیت پول احترام می‌گذارند. آنها محرک‌های اقتصادیی که به موفقیت سازمان کمک می‌کنند را شناسایی و از آنها حمایت می‌کنند. کارکنان معمولا به‌دنبال راه‌های غیر اقتصادی برای توجیه پیشرفت‌های‌شان هستند. اما کارآفرینان درون سازمانی کارشان را به گونه‌ای انجام می‌دهند که سازمان نمی‌تواند آنها را از دست دهد. در واقع کارآفرینان سازمانی کاری می‌کنند تا پول و فرصت‌های پیشرفت به سراغ‌شان بیایند.
     «کارآفرینان درون سازمانی با اینکه خود صاحب کسب و کار نیستند، درست مثل مالک کسب و کار فکر و عمل می‌کنند.»     
۲.ذهن کارآفرینان سازمانی، باغچه پرورش بذر ایده‌های نوست:
وقتی از ایده‌ای درخشان برای کارآفرین سازمانی صحبت می‌کنید، این ایده هرگز او را رها نمی‌کند. در ذهنش جوانه می‌زند، ریشه می دواند تا آنجا که به چگونگی کارکرد آن پی ببرد. احتمالا در دیدار بعدی با کارآفرین سازمانی متوجه می شوید که بذر یک ایده را به طرحی کامل تبدیل یا حتی طرحی بهتر را جایگزین کرده‌ است.
۳.کارآفرینان سازمانی می‌دانند که چگونه تغییر مسیر دهند:
کارآفرینان سازمانی نگران تغییر مسیر نیستند و از شکست هراسی ندارند. در واقع یک قهرمان بیرونی نیست که آنها را هدایت می‌کند، بلکه اعتماد درونی و شجاعت است که در هر مرحله آنها را به هدف نهایی نزدیک می‌کند. آنها همیشه از فرصت های رشد استقبال می‌کنند، حتی اگر سخت و چالش برانگیز باشند.  
۴.انسجام و یکپارچگی در فعالیت‌های کارآفرینان سازمانی مشهود است:
مهم‌تر از همه، کارآفرینان سازمانی اعتماد به نفس خوبی دارند. آنها به جای تک روی و خودستایی، رفتارهای متواضعانه‌ای از خود نشان می‌دهند. انسجام و یکپارچگی در کارها، همراه با احترام، اعتقاد و شجاعت از جمله صفات مهمی است که کسب و کارهای نوآور را به دستاوردهای معجزه آسایی رهنمون می‌کند. کارآفرین درون سازمانی می‌تواند هر ویژگی مثبتی را در خود پرورش دهد اما بدون یکپارچگی و انسجام موفق نخواهد شد.
صفاتی که اشاره کردیم، کارآفرینان درون سازمانی را توصیف می‌کنند. اما سازمان‌ها چگونه کارآفرینان سازمانی را شناسایی می‌کنند و برای رشد و توسعه آنها چه اقداماتی انجام می‌دهند؟ از همه مهم‌تر چه تضمینی وجود دارد که کارآفرینان سازمانی، سازمان را ترک نکنند؟ تلاش برای یافتن پاسخ این سوالات ارزشمند است، زیرا زیست بوم نوآوری و کارآفرینی در آینده نیاز جدی به افزایش نرخ کارآفرینان سازمانی خواهد داشت.
در مطلب بعدی به این سوالات پاسخ می‌دهیم.
مترجم: نازنین توکلی (کارشناس ارشد مدیریت صنعتی)
برگرفته از سایت forbes.com

نمایش 0 دیدگاه


امکان ارسال نظر وجود ندارد.